SEO voor B2B

Splend SEO

In B2B draait het om gevonden worden. Dat kan op verschillende manieren, de meest effectieve manier is je online vindbaarheid. Weet jij of jouw doelgroep jullie diensten of producten kan vinden? En kan jouw website door zoekmachines optimaal worden geïndexeerd?

Met een SEO Quickscan krijg je inzicht in je online vindbaarheid en de verbeterpunten van je website. Op basis van 3 pijlers voert Splend een handmatige scan uit waarin jouw website via verschillende tools wordt gecheckt op tientallen belangrijke punten. Je ontvangt de resultaten en aanbevelingen in een overzichtelijk rapport.

Kiezen voor seo of sea

Zet je in op organisch gevonden worden (SEO) of ga je voor betaalde zoekmachine advertenties (SEA)? Alles valt of staat met de leeftijd van je website en de informatie die hierop te vinden is. Over het algemeen zetten we in het begin in op SEA. Gaandeweg zorgen we voor meer relevante content waarop je goed gevonden wordt, oftewel SEO. Daarna bouwen we de investering in  advertenties af.

Kiezen voor SEO of SEA
Splend SEO pijlers

de drie B2B seo pijlers van splend

Content
We voeren een kleinschalig zoekwoordenonderzoek uit. Alle teksten, afbeeldingen en video’s worden getoetst aan de uitkomst van dit onderzoek. 

Techniek
Hier duiken we dieper in de technische elementen die ervoor moeten zorgen dat zoekmachines als Google jouw website goed gaan begrijpen.

Autoriteit
We kijken naar bestaande links die verwijzen naar jouw website. Zijn deze kwalitatief sterk? Waar valt nog winst te behalen?

rectangle-594@3x

vraag een seo of SEA quickscan aan

zoekwoordenonderzoek

SEO optimalisatie begint met een zoekwoordenonderzoek. Bij het uitvoeren van een SEO Quickscan vragen we je dan ook om een overzicht aan te leveren van 5 zoekwoorden waarop jij wil dat jouw website gevonden wordt. Blijkt uit de Quickscan dat jouw organisatie (nog) niet hoog scoort in zoekmachines als Google? Dan kan Splend met de juiste zoekwoorden en met structureel relevante content die inhoudelijk sterk en aantrekkelijk is, helpen deze doelstelling te realiseren

Recente SEO blogs

Het belang van zoekwoordenonderzoek
Een zoekwoordenonderzoek is een essentieel element van een goede SEO- en contentstrategie. Bedenk vooraf op welke zoekwoorden je website of...
9 simpele content tips voor SEO [infographic]
Verandering van spijs doet eten. Meerdere soorten content zijn dus goed voor je SEO. Splend geeft je handige tips voor...

Workshops

01.

SeO check

Wil je een geoptimaliseerde website? Plan dan een SEO check in met één van onze experts. Wij doorgronden de voor en achterkant van je website en geven advies op het gebied van SEO optimalisatie. Je ontvangt van ons een heldere lijst met aanpassingen.

02.

marketingplan

Heb je een marketingplan of moet je nog beginnen? Wij denken graag mee. We verzorgen een persoonlijke workshop waarin je samen met ons een marketingplan met lef opstelt. Heb je je plan al af en wil je hem alleen toetsen? Geen probleem, een review sessie is zo gepland.

03.

Marketing Automation

Marketing automation is de hype voorbij en een  veel gebruikte marketingmethode. Ook in B2B. Ben je benieuwd hoe marketing automation voor jou kan werken, hoe een automation flow er uitziet en hoe je hiermee hoogwaardige leads werft? Schrijf je in voor een workshop.

Heb je een vraag?


Heb je een vraag?
Ben je benieuwd naar onze werkwijze en wat wij voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op

We gebruiken je naam- en e-mailadres alleen om je terug te kunnen mailen n.a.v. je bericht. Deze persoonlijke data slaan wij niet op voor andere (commerciële) doelstellingen. Wil je meer weten wat er precies met je data gedaan wordt, lees dan onze privacy policy.