SEO voor B2B

In B2B draait het om gevonden worden. Dat kan op verschillende manieren, de meest effectieve manier is je online vindbaarheid. Weet jij of jouw doelgroep jullie diensten of producten kan vinden? En kan jouw website door zoekmachines optimaal worden geïndexeerd?
Met een SEO Quickscan krijg je inzicht in je online vindbaarheid en de verbeterpunten van je website. Op basis van 3 pijlers voert Splend een handmatige scan uit waarin jouw website via verschillende tools wordt gecheckt op tientallen belangrijke punten. Je ontvangt de resultaten en aanbevelingen in een overzichtelijk rapport.
Kiezen voor seo of sea
Zet je in op organisch gevonden worden (SEO) of ga je voor betaalde zoekmachine advertenties (SEA)? Heb je een website die nog relatief weinig content biedt dan wordt deze waarschijnlijk minder vaak door Google geïndexeerd. Over het algemeen zetten we daarom in het begin in op SEA. Gaandeweg zorgen we voor meer relevante content waarop je goed gevonden wordt, oftewel SEO. Daarna bouwen we de investering in advertenties af.


de drie B2B seo pijlers van splend
Content
We voeren een kleinschalig zoekwoordenonderzoek uit. Alle teksten, afbeeldingen en video’s worden getoetst aan de uitkomst van dit onderzoek.
Techniek
Hier duiken we dieper in de technische elementen die ervoor moeten zorgen dat zoekmachines als Google jouw website goed gaan begrijpen.
Autoriteit
We kijken naar bestaande links die verwijzen naar jouw website. Zijn deze kwalitatief sterk? Waar valt nog winst te behalen?
Hoe kunnen we jou helpen groeien?
Website Quality Audit
Tijdens de WQA beoordelen we de kwaliteit van jouw websitepagina’s. Eigenlijk kun je het zien als een gezondheidscheck van je website.
Technical Audit
Tijdens de Technical Audit analyseren we jouw website op elk (technisch)niveau en doen we actiegerichte suggesties die het organische zoekverkeer zullen verhogen.
Zoekwoordenonderzoek
Samen met jou bedenken we vooraf op welke zoekwoorden je website of pagina gevonden moet worden. Daarna vergelijken wij deze met concurrenten in jouw branche.
On page aanpassingen
Onze content specialisten schrijven nieuwe content of optimaliseren de bestaande pagina’s zodat jij straks door potentiële klanten gevonden wordt.
Campagnes opzetten
Je wilt graag leads genereren via de website. Splend denkt mee en creëert sterke marketingcampagnes die zorgen voor interessante leads.
Data analyseren & testen

vraag een seo of SEA quickscan aan
Recente SEO blogs
Workshops
SeO check
Wil je een geoptimaliseerde website? Plan dan een SEO check in met één van onze experts. Wij doorgronden de voor en achterkant van je website en geven advies op het gebied van SEO optimalisatie. Je ontvangt van ons een heldere lijst met aanpassingen.
marketingplan
Heb je een marketingplan of moet je nog beginnen? Wij denken graag mee. We verzorgen een persoonlijke workshop waarin je samen met ons een marketingplan met lef opstelt. Heb je je plan al af en wil je hem alleen toetsen? Geen probleem, een review sessie is zo gepland.
Marketing Automation
Marketing automation is de hype voorbij en een veel gebruikte marketingmethode. Ook in B2B. Ben je benieuwd hoe marketing automation voor jou kan werken, hoe een automation flow er uitziet en hoe je hiermee hoogwaardige leads werft? Schrijf je in voor een workshop.


Heb je een vraag?
We gebruiken je naam- en e-mailadres alleen om je terug te kunnen mailen n.a.v. je bericht. Deze persoonlijke data slaan wij niet op voor andere (commerciële) doelstellingen. Wil je meer weten wat er precies met je data gedaan wordt, lees dan onze privacy policy.