Marketing Automation

Je wilt graag leads genereren via de website. Het liefst natuurlijk volautomatisch zodat jij je kunt concentreren op business processen, het professionaliseren van je product of dienst of je tijd besteden aan sales en andere marketingactiviteiten. Met marketing automation wordt het leadproces deels geautomatiseerd. Het zorgt ervoor dat bezoekers op een laagdrempelige manier door de buyer journey worden geleid.
We starten met een nul-meting: hoe ziet je website er vandaag uit? Hierin focussen wij ons op de kunst van het online verleiden voor B2B. Daarna komen we met heldere aanbevelingen om de website te verbeteren.
Hoe werkt marketing automation
Met marketing automation zorg je op basis van klik- en leesgedrag voor relevante informatie op het juiste moment. Voor het zo ver is, gaat er wel wat denkwerk aan vooraf. Want wie heeft wanneer in het aankoopproces behoefte aan welke informatie en in welke vorm? Het resultaat is een persoonlijke buyer journey. Iedere bezoeker stapt op een ander moment in en wordt vervolgens op basis van zijn of haar interesses naar passende content geleid.
Jouw bezoekers lezen bijvoorbeeld direct e-mails, klikken op een blog, downloaden een whitepaper of schrijven zich in voor een webinar. Iedere handeling levert punten op. Hoe meer interactie, hoe meer punten. Hier merkt de bezoeker niets van. Jij wel, jij ziet je leadlijst groeien. Als een bezoeker veel punten heeft verzameld, kun je er bijna zeker van zijn dat hij of zij interesse heeft in jullie aanbod. Juist dan wordt het tijd om persoonlijk contact op te nemen.

conversie verbeteren met content
Je website staat als een huis. Je hebt blogs geplaatst die ook nog eens worden gevonden in Google en LinkedIn. En dan gebeurt er niets. Hoe verleid je de doelgroep om met jou in zee te gaan?
managed marketing automation
Wij richten op basis van zogenoemde persona’s en de (door ons gecreëerde) content een compleet marketing automation script in. Middels e-mails of pop-ups op jouw website wordt content aan de doelgroep aangeboden. We zorgen dat je website vindbaar is en maken gebruik van Google Ads.
Splend managed het hele proces en levert waardevolle leads aan. Het enige dat jij hoeft te doen is het persoonlijk opvolgen van deze contacten. Op basis van het klik- en leesgedrag scherpen we waar nodig de campagne aan.


data Analyse & testen
Marketing automation gaat niet alleen over het zenden van informatie. Het dient ook als onderzoek mechanisme. Door de leads te onderzoeken en online gedrag te analyseren worden marketingactiviteiten meetbaar en kunnen zowel de berichtgeving als de inhoud continu worden aangescherpt.
Workshops
website conversie
Er is een grote naam in marketingland die je eigenlijk moet leren kennen: Robert Cialdini. Hij combineert zijn kennis van psychologie met marketing. Met een handig sjabloon gaan we samen aan de slag.
funnel & automation
We laten zien hoe we jouw marketingactiviteiten kunnen automatiseren. In een één op één sessie duiken we de inhoud in en werken we een aantal geautomatiseerde campagnes uit.
Contentkalender in 1 dag
Een contentkalender samenstellen lijkt eenvoudig. Je bedenkt wat onderwerpen en je bent klaar om te starten, toch? Niet helemaal. Want hoe zorg je er voor dat onderwerpen elkaar logisch opvolgen?


Heb je een vraag?
We gebruiken je naam- en e-mailadres alleen om je terug te kunnen mailen n.a.v. je bericht. Deze persoonlijke data slaan wij niet op voor andere (commerciële) doelstellingen. Wil je meer weten wat er precies met je data gedaan wordt, lees dan onze privacy policy.