Webinar

Een populaire en effectieve contentvorm onder b2b-marketeers is een webinar. Dit is een (live) uitzending via het internet. Je hebt het webinar van te voren opgenomen en biedt hem op een later moment aan of je bent live in beeld. Via een webinar kan je jouw producten en diensten promoten, toelichten of een thema bespreken dat relevant is voor je doelgroep. Je kunt online presentaties geven via slides (met voice over) of zelf als presentator in beeld komen, bijvoorbeeld samen met gastsprekers.
Leads genereren met een webinar
Door middel van interessante webinars passend bij de doelgroep vergroot je je online zichtbaarheid. Door je kennis en expertise over te brengen creëer je waarde voor je doelgroep. Op deze manier geneer je online leads én betrokkenheid met je doelgroep.
ALTERNATIEF VOOR EVENTS
Webinars zijn een uitstekend alternatief voor face-to-face events en meetings. Het maakt interactie mogelijk. In drukke tijden, in tijden van crisis of wanneer je een internationale doelgroep aanspreekt, is een persoonlijke ontmoeting niet altijd wenselijk of vanzelfsprekend.
zien is geloven
100 aanmeldingen in slechts 2 weken: het webinar van NBIP over DDoS attacks in 2020 was een doorslaand succes. Meer weten over het organiseren van een webinar? Lees onze blog.
Volledig verzorgde webinars
Wij zorgen ervoor dat je webinar een succes wordt. We verzorgen de volledige organisatie: van locatie tot onderwerp, van aankleding & techniek tot programma en van slides tot registratiepagina. Hebben we alles met elkaar doorgenomen en staat het onderwerp als een huis? Dan starten we de promotie voor je op. We helpen je zowel in de opstartfase als naderhand. Bij iedere uitzending is een techneut en online (event) marketeer aanwezig die samen de luisteraars, sprekers en het webinar begeleiden.

Voorbereiding
Organiseer je een event met vele bezoekers en meerdere sprekers? Dan start je met een plan van aanpak, hetzelfde geldt voor webinars. Een webinar, groot of klein, vraagt ook om een degelijke voorbereiding en een uitgewerkte contentstrategie voor de promotie en afwikkeling achteraf. We denken met je mee over: het doel, onderwerp, inhoud, doelgroep, techniek, marketing en leads werving.
naderhand
Achteraf evalueren we het webinar. Zijn de doelen bereikt? Welke content kunnen we verder ontwikkelen? Het is tenslotte een contentvorm waar je met je contentstrategie op door kan gaan. We verzorgen dus ook passende content na afloop, denk aan een inhoudelijke whitepaper, een diepgaand ebook of blog. Zo begeleiden we leads door de sales funnel.
Splend webinar in 3 varianten

Slides & voice-over
Een webinar dat volledig bestaat uit slides en een voice-over. De visuele slides versterken hierbij de presentatie. Kies je hiervoor, dan is beeld noodzakelijk voor jouw verhaal, denk aan cijfers, grafieken of instructies. Deze webinars kunnen vaker worden afgespeeld.

Live productie & opname
Een live uitgezonden webinar waarbij de spreker in beeld is (i.c.m. slides). Dit is een intiemere vorm van een webinar waarbij live interactie mogelijk is en deelnemers vragen kunnen stellen. Je staat op deze manier dicht bij de doelgroep.

3 webinars in 1 dag
Soms is één webinar niet genoeg en wil je een reeks aan webinars op voorhand creëren. Dan is de variant 3 webinars in 1 dag iets voor jou! We gaan in 1 dag samen 3 aparte webinars opnemen. Deze worden dan op een later gewenst moment aangeboden.


Neem contact op
Interesse in één van de drie webinar varianten van Splend? Hulp nodig bij de promotie, organisatie of techniek van je webinar? Of heb je een algemene vraag over webinars? Neem dan contact met ons op, we staan graag voor je klaar!
We gebruiken je naam- en e-mailadres alleen om je terug te kunnen mailen n.a.v. je bericht. Deze persoonlijke data slaan wij niet op voor andere (commerciële) doelstellingen. Wil je meer weten wat er precies met je data gedaan wordt, lees dan onze privacy policy.