Splend is creatief, snel, to-the-point en gespecialiseerd in tech. Wij duiken met plezier de inhoud in om jouw doelgroep te bereiken met creatieve content.

Content Marketing

Bied structureel relevante content aan. Inhoudelijk sterk én aantrekkelijk vormgegeven. Dat maakt van jouw merk een autoriteit.

Waarom werkt die aanpak zo goed? Het antwoord is eenvoudig: met content marketing benader je de doelgroep met waardevolle informatie waarnaar hij op zoek is en niet met (commerciële) informatie die jij wilt verspreiden. Niet je merk maar de doelgroep staat dus centraal.

Persona’s
Voordat de doelgroep voor jou kiest, is er hard gewerkt aan een (vertrouwens)relatie. Om het vertrouwen te winnen leren we allereerst de doelgroep goed kennen, en zijn kenmerken leggen we daarna in persona’s vast. Hierin omschrijven we zijn pijnpunten, successen en wensen of leggen we vast hoe hij graag aan zijn informatie komt. Die kennis komt goed van pas bij het schrijven en vormgeven van de content.

1. Doelen
Nu is het tijd om je doelen te bepalen. Wat wil je de komende periode bereiken? Meer salesgesprekken of een groot aantal inschrijvingen voor een event? Of ben je op zoek naar meer brand awareness en ben je geholpen met meer downloads van een onderzoeksrapport? Samen zorgen we er voor dat je doelen meetbaar zijn.

Content planning Splend

2. Contentkalender
Met behulp van de eerder opgestelde persona’s en doelen definiëren we de onderwerpen en thema’s waar we over gaan schrijven. Deze ideeën worden daarna – samen met de KPI’s – in een contentkalender vastgelegd, een handige tool voor schrijven en plannen.

3. Statistiek en evaluatie
Wie hebben we bereikt, hoeveel views, downloads en shares heeft de content gehad en wat is de reactie van de doelgroep? Dit kan natuurlijk handmatig, maar het wordt interessanter wanneer daar marketing automation aan te pas komt. Met behulp van deze kennis scherpen we de content, doelen en planning aan.

Je kan nog veel meer met content. Benieuwd?