Gratis whitepaper: hoe schrijf je een goed persbericht?

10 tips voor een persbericht dat scoort in de media! 

Elk bedrijf krijgt ermee te maken: de aanstelling van een nieuwe directeur, de opening van een nieuwe vestiging, het verkrijgen van een bepaalde certificering of de lancering van een baanbrekende dienst of product. Dit zijn van die momenten waarop je graag wat publiciteit voor je bedrijf wilt en je begint enthousiast een persbericht te tikken. 

Jouw persbericht moet opvallen
Maar hoe val je op tussen die tientallen persberichten die een nieuwsredactie dagelijks ontvangt? Een journalist scant een persbericht slechts enkele seconden en bepaalt onmiddellijk of hij er iets of niets mee doet. Daarom moet jouw persbericht beter zijn dan die van jouw concurrenten! 

Het schrijven van een goed persbericht kost nu eenmaal veel tijd en energie. Hoe voorkom je dat jouw persbericht zo goed als ongelezen in de virtuele prullenbak van een journalist verdwijnt? Met tien praktijktips uit onze whitepaper vergroot je de kans dat nieuwsmedia jouw persbericht oppakken!

In onze whitepaper behandelen we uitgebreid de volgende onderdelen:

  1. Is het onderwerp goed genoeg voor een persbericht? 
  2. Stel een projectgroep samen die het persbericht maakt
  3. Spreid het schrijven van het persbericht over meerdere dagen
  4. Zijn spelling en grammatica op orde? 
  5. Zorg voor een verzorgde schrijfstijl 
  6. Zorg voor authentiek beeld bij je persbericht 
  7. Houd je lijst met perscontacten up-to-date
  8. Check het persbericht zorgvuldig 
  9. Wees bereikbaar voor journalisten en nieuwsmedia 
  10. Gebruik social media om jouw bericht onder de aandacht te brengen

Download de whitepaper: Hoe schrijf je een goed persbericht

Ben je benieuwd hoe je een goed persbericht schrijft en hoe je je kansen vergroot om te worden opgepakt door de media? Vraag dan met onderstaand formulier onze gratis whitepaper aan. Je ontvangt de whitepaper direct in je mailbox.

Splend - Whitepaper - 10 tips voor een persbericht dat scoort in de media!
Marc Boersma

Marc Boersma

Content Specialist