8 redenen om jouw online marketing aan Splend over te laten

Om de groei van jouw bedrijf te realiseren, kun je niet zonder marketing. De meeste bedrijven doen hun marketing zelf of nemen bijvoorbeeld een freelancer aan. Toch zijn er genoeg redenen te bedenken waarom het slim is om je marketing in z’n geheel of gedeeltelijk uit te besteden aan een marketingbureau. We zetten de belangrijkste voordelen van het outsourcen van marketing overzichtelijk op een rijtje.

1. Opvangen piekbelasting 

Elk bedrijf kent wel zo’n periode waarin het buitengewoon druk is. Denk bijvoorbeeld maar eens aan het deelnemen aan een vakbeurs met een stand. Daar komt altijd meer bij kijken dan je aanvankelijk had gedacht. Je moet niet alleen een mooie stand laten ontwerpen, maar het is ook belangrijk om jouw doelgroep te laten weten dat je op de beurs te vinden bent. Daarnaast moet je ook zorgen voor catering en voldoende standbemanning. Het is niet ondenkbaar dat je op een gegeven moment het overzicht verliest. In zo’n situatie kun je het promotionele gedeelte met een gerust hart aan ons overlaten. Dat geeft rust en ruimte, waardoor jij je eigen werkzaamheden ook weer beter kunt uitvoeren.

2. Alle disciplines in huis

Een marketeer is vaak gespecialiseerd in één of twee aspecten van het marketingvak. Voor de meeste kleine tot middelgrote bedrijven is het kostentechnisch onhaalbaar om binnen een marketingafdeling over alle disciplines te beschikken. Kies je voor de marketingondersteuning van Splend, dan beschik je voor het geld dat je kwijt bent aan één FTE over een geheel marketingteam met verschillende specialismen. 

We hebben alles onder één dak: een SEO-specialist, een contentspecialist, een vormgever, een strateeg en een webdeveloper. Stuk voor stuk specialisten die hun sporen in de praktijk hebben verdiend en over veel ervaring beschikken. Bij ons krijg je meer waar voor je geld en beschik je over alle moderne marketing expertises voor wanneer jij het nodig hebt. Het is natuurlijk ook mogelijk om onze expertise in te schakelen voor één specifieke discipline bijvoorbeeld het schrijven van blogs of het uitstippelen van een marketingstrategie.

3. Bedenken van nieuwe ideeën

Voordat we daadwerkelijk voor jouw bedrijf aan de slag gaan, zullen we eerst een kop koffie met elkaar drinken. Waaruit bestaat jouw business en wat willen jouw klanten? Vanwege het feit dat we niet betrokken zijn bij de dagelijkse gang van zaken binnen jouw bedrijf, kunnen we juist met een hele frisse blik naar jouw marketing kijken. Dat leidt vaak weer tot nieuwe ideeën en daardoor tot aanzienlijk betere resultaten.

4. Snelle inzetbaarheid

Onze specialisten beschikken over vele jaren praktijkervaring en zijn van vele markten thuis. Ze zijn daardoor onmiddellijk inzetbaar en als geen ander gewend om snel te schakelen. Ook als je de deadline van jouw project niet dreigt te halen, kunnen we halverwege het proces bijspringen om jou te ondersteunen! 

Splend Marketing Funnel

5. Gegarandeerde kwaliteit

Of het nu om beeld, tekst of een andere marketinguiting gaat, bij ons ben je er zeker van dat alles aan de hoogste kwaliteitseisen voldoet. Zelf iets onder hoge druk afraffelen, geeft altijd een onbevredigend resultaat. Het schaadt jouw bedrijf en heeft een averechts effect. Bij ons beschikken de ervaren specialisten altijd over alle skills en professionele marketingtools om jouw opdracht tot in de puntjes uit te voeren.

6. Groot netwerk in de media

Veel bedrijven hebben moeite met het schrijven van een goed persbericht. Je moet namelijk wel bij de juiste media en journalisten jouw bericht onder de aandacht brengen. Daarom beschikken we over alle contactgegevens van journalisten en media. De meeste journalisten kennen we persoonlijk en daardoor weten we precies hoe en bij wie we jouw bericht moeten pitchen om de kans op plaatsing zoveel mogelijk te vergroten. 

7. Kennis van alle marketingtools

Om jouw marketinginspanningen te laten slagen, moet je tegenwoordig over een heel scala aan tools, zoals WordPress, Google Analytics, WordPress, marketing automation tooling en Semrush beschikken. Het doorgronden van deze marketingtools kost de nodige tijd en energie. Daarbij komt ook nog eens dat de juiste tools voor online marketing over het algemeen te duur zijn voor kleine en middelgrote bedrijven. Pas na langere tijd ben je in staat om maximaal rendement uit deze tools te halen. Dus heb je geen tijd en energie om je hierin te verdiepen? En wil je geen onnodig hoge kosten maken? Laat de inzet van de marketingtools dan aan Splend over.

8. Meten van resultaten 

Natuurlijk moet je binnen jouw bedrijf de marketinginspanningen verantwoorden. Welke resultaten heeft jouw marketingcampagne opgeleverd? Als je niet over de juiste tools beschikt, kan dat best weleens een lastige klus zijn. We beschikken over alle moderne middelen om de effectiviteit van jouw marketing campagnes tot in detail te meten. Hoeveel keer is jouw blog gelezen en hoeveel bedraagt de gemiddelde leestijd? Wie hebben jouw e-mails geopend? De antwoorden op deze vragen leveren we in glasheldere rapportages, zodat je precies weet hoe goed jouw campagne heeft gescoord.  

Splend kan jou helpen!

Heb je behoefte aan incidentele of langdurige ondersteuning op het gebied van marketing? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend gesprek waarin we kunnen vaststellen op welke gebieden je ondersteuning nodig hebt. We kijken ernaar uit om samen met jou hierover van gedachten te wisselen! 

Marc Boersma

Marc Boersma

Content Specialist