Blog
Een webinar kan helpen om jouw business te laten groeien, maar ook om kostenefficiënt jouw boodschap te verspreiden. Maar waar begin je? Bij Splend kijken we altijd naar wat de beste manier om jouw organisatie van dienst te zijn. Het organiseren van webinars is daar een van. Tijdens de pandemie hebben we gemerkt dat veel bedrijven...
Jaïr Korf de Gidts is sinds maart 2021 werkzaam als Content Marketeer bij Splend. Vanuit deze functie ondersteunt hij verschillende IT-bedrijven met het maken van content. Wie is Jaïr, wat heeft hij in de jaren voordat bij Splend aan de slag ging allemaal gedaan en wat is zijn visie op B2B-communicatie? Na het afronden van...
Om de groei van jouw bedrijf te realiseren, kun je niet zonder marketing. De meeste bedrijven doen hun marketing zelf of nemen bijvoorbeeld een freelancer aan. Toch zijn er genoeg redenen te bedenken waarom het slim is om je marketing in z’n geheel of gedeeltelijk uit te besteden aan een marketingbureau. We zetten de belangrijkste voordelen van het outsourcen van marketing overzichtelijk op een rijtje.
User experience (UX) is voor elke communicatie- en marketing medewerker bekende lingo. Maar, de term die sinds 1960 al gebruikt wordt door marketeers, is met de huidige technologie en markt, toe aan een upgrade. De huidige generatie ‘gebruikers’ vindt een gemakkelijke gebruikersinterface (UX) normaal en daarom zullen bedrijven er meer aan moeten gaan doen om hen te doen laten kleven aan het scherm. Maak kennis met ‘viewer experience’. Een nieuwe stap voor IT-bedrijven om relevant te zijn én te blijven.
Een beeld zegt meer dan duizend woorden. Dat staat als een paal boven water. In ons nieuwe blog leggen we uit waarom uniek beeld belangrijk is voor jouw content.
Coca Cola, IKEA of Albert Heijn zijn voorbeelden van bedrijven die hun beeldtaal picobello in orde hebben. De tijd en energie die ze in hun beeldtaal hebben gestoken, maakt dat ze altijd en overal voor iedereen herkenbaar zijn. Helaas zijn er ook legio voorbeelden van bedrijven te verzinnen bij wie de visuele communicatie minder geslaagd is. Waarom kost goede vormgeving tijd? Wat gaat er zoal mis in de praktijk en wat kun je doen om de valkuilen te voorkomen?