Blog

Iedere marketeer binnen het IT-kanaal krijgt een keer te maken met marketing tegoeden (MDF). Ofwel via een distributeur ofwel rechtstreeks vanuit de leverancier. Natuurlijk zijn deze extra’s meer dan welkom, maar door de tijdrovende werkzaamheden, afgekeurde aanvragen en extra eisen van de leverancier, blijven de tegoeden vaak onaangeroerd. Hoe zorg je er voor dat je MDF-tegoed wel opkomt?
Recent hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche. De resultaten uit dit onderzoek staan overzichtelijk vermeld in een rapport. Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.
Hoe organiseer je een succesvol webinar?
Webinars zijn een steeds populairdere contentvorm onder marketeers en vormen nu een goed alternatief voor offline bijeenkomsten. Zo sta je toch in verbinding met je doelgroep. Het is een effectieve manier voor het genereren van online leads en daarnaast één van de meest interactieve online contentvormen. In deze blog laten we zien waar je op moet letten bij het organiseren van een geslaagd webinar.
Een nieuwe directeur, een nieuwe vestiging of het verkrijgen van certificering. Zomaar wat gebeurtenissen waarover je als bedrijf een persbericht verstuurt. Maar hoe val je op tussen die tientallen persberichten die een nieuwsredactie dagelijks ontvangt? Met de tien praktijktips uit onze whitepaper vergroot je de kans dat nieuwsmedia jouw persbericht oppakken! Vraag nu de gratis whitepaper aan.
Zo communiceer je met een vormgever voor het beste resultaat
Het merendeel van de vormgevers werkt met opdrachtgevers die iets visueels in hun hoofd hebben, maar zelf niet de skills hebben om dat te maken. Daarom moet een opdrachtgever tegen een vormgever vertellen wat hij wil hebben. Dat blijkt in de praktijk vaak een lastig en tijdrovend traject te zijn. Pas na veel overleg en verschillende versies lukt het de vormgever iets te presenteren waar de opdrachtgever mee akkoord gaat. De communicatie tussen een opdrachtgever en vormgever kan dus best wel een uitdaging zijn. Met de vijf tips van Splend optimaliseer je de samenwerking met jouw vormgever en bereik je samen het beste resultaat.
Wat is de rol van content in je SEO-strategie?
Content die jouw doelgroep raakt of aanspreekt kan resulteren in een lead. Goede content is het basisingrediënt voor een succesvolle SEO-strategie en dus onmisbaar. Zonder goede content kom je niet verder dan een eenvoudig zoekwoordenonderzoek en blijft je website te ‘leeg’ om in zoekmachines te kunnen scoren. Een succesvolle online strategie gaat dus hand in hand met een contentstrategie. In onze nieuwe blog lees je waarom content verder zo essentieel is voor je SEO-strategie.