Blog

Splend onderzoekt het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de IT-branche. En daarvoor hebben we je hulp en input nodig! Er zijn heel wat onderzoeken online te vinden rondom het algemeen mediagebruik in Nederland. Echter, is er nog geen onderzoek te vinden naar het gebruik van IT-media. En daar zijn wij juist erg nieuwsgierig naar. Vul jij onze enquête ook in?
Ai Corona. De impact van het coronavirus op eventmarketing
De overheid riep op om zo veel mogelijk thuis te blijven. Daardoor zijn evenementen in het bedrijfsleven geannuleerd tot in elk geval 6 april. Dat betekent nogal wat voor grote beurzen en hun sponsoren. Het betekent ook iets voor kleinere seminars of netwerkborrels. Juist daar zijn veel vragen over. Zeker als het evenement in april, mei of juni zal plaatsvinden. Wat is wijsheid? Stug doorgaan met marketinguitingen over het evenement, stel je het uit of is annuleren de enige optie? Benieuwd naar ons advies?
Een zoekwoordenonderzoek is een essentieel element van een goede SEO- en contentstrategie. Bedenk vooraf op welke zoekwoorden je website of pagina moet worden gevonden. Want als je op de juiste onderwerpen vindbaar bent voor zoekmachines, dan ben je vindbaar voor je doelgroep!
Contentmarketing gaat over het delen van jouw kennis met je doelgroep. Of je dit nu opschrijft en publiceert, deelt via direct e-mail of live verkondigt tijdens een event. Contentmarketing bindt, informeert en enthousiasmeert. En het mooiste is: de basis ligt er al. Besloten in de kennis en expertise binnen jouw organisatie. Die kennis en expertise verwoorden in sprankelende websiteteksten of pakkende blogs kan een hele uitdaging zijn. In deze gids delen we dan ook tips, lessen en inzichten uit onze eigen praktijk.
En dan gebeurt er niets: hoe content online conversie wél voor elkaar krijgt
Je website staat als een huis. Je hebt tot in detail beschreven wat jullie doen. Er zijn contactformulieren toegevoegd en bezoekers kunnen zich inschrijven voor de nieuwsbrief. Je hebt enkele blogs geplaatst en deze op LinkedIn en Twitter gedeeld. En dan gebeurt er niets. Hoe verleid je de doelgroep om met jou in zee te gaan?
Verandering van spijs doet eten. Meerdere soorten content zijn dus goed voor je SEO. Splend geeft je handige tips voor verschillende soorten content waar je meteen mee aan de slag kunt. In deze blog en infographic richten we ons niet op zaken als keyword density en opmaak, want daar zijn al goede plugins voor (zoals...