0

GDPR: misvattingen uit de wandelgangen

Door de omvangrijkheid (en onduidelijkheid) van de General Data Protection Regulation (GDPR) is het lastig het kaf van het koren te scheiden in berichtgeving. De GDPR kent nogal wat randzaken en kanttekeningen. Daarom zet Splend de meest voorkomende misvattingen op een rijtje. Grote kans dat je enkele hiervan al in de wandelgangen hebt gehoord… Wat is waar?

0

9 simpele content tips voor SEO [infographic]

Verandering van spijs doet eten. Meerdere soorten content zijn dus goed voor je SEO. Splend geeft je handige tips voor verschillende soorten content waar je meteen mee aan de slag kunt.

0

GDPR: Wat verandert er voor je marketing?

Marketeers opgelet: de GDPR komt eraan en jij moet aan de bak. In een vorige blog hebben we de basis van deze nieuwe Europese wet uitgelegd. Maar juist de concrete invulling baart menig marketeer zorgen: het liefst staat ‘GDPR’ voor ‘Geweldig Duidelijke Praktische Regelgeving’. Helaas is dit niet het geval en moet je nog even wachten op de precieze invulling van de ePrivacy-wetgeving, die bovenop de GDPR komt. Toch kunnen marketeers aan de hand van GDPR aardig wat voorbereiden. Tijd voor een overzicht met praktische handvatten.

0

GDPR voor beginners

Een tikkende tijdbom, een grote schoonmaak. Een sta-in-de-weg, een noodzakelijk kwaad. De GDPR (General Data Protection Regulation) of AVG (Algemene Verordening Gegevensbescherming) kent talloze negatieve vergelijkingen. Eigenlijk is dat niet zo vreemd, want de materie is niet eenvoudig. Tijd dus voor een compleet en duidelijk overzicht. Wat is GDPR precies?