Blog

Een backlink is een verwijzing van een externe website naar die van jou. Deze links zijn belangrijk voor een hogere positie in verschillende zoekmachines. Hoe meer websites naar die van jou verwijzen, hoe beter zoekmachines jouw website waarderen. Maar de ene backlink is de andere niet en het heeft geen zin (het is zelfs schadelijk!) om overal en nergens naar je site te gaan linken. Wat is dan een goede backlink en hoe zorg je dat je die krijgt?
Als vormgever is Sam Zondervan binnen Splend verantwoordelijk voor alle visuele uitingen voor klanten, zoals logo’s, websites en whitepapers. Hij doet dat nu al twee jaar lang met heel veel plezier. Naast het grafisch vormgeven is Sam een cultuurliefhebber die regelmatig te vinden is op filmfestivals. Lees het volledige interview met Sam en leer onze vormgever beter kennen.
Iedere marketeer binnen het IT-kanaal krijgt een keer te maken met marketing tegoeden (MDF). Ofwel via een distributeur ofwel rechtstreeks vanuit de leverancier. Natuurlijk zijn deze extra’s meer dan welkom, maar door de tijdrovende werkzaamheden, afgekeurde aanvragen en extra eisen van de leverancier, blijven de tegoeden vaak onaangeroerd. Hoe zorg je er voor dat je MDF-tegoed wel opkomt?
Recent hebben wij een onderzoek uitgevoerd naar het gebruik van IT-media door IT-professionals en personen werkzaam in de Nederlandse IT-branche. De resultaten uit dit onderzoek staan overzichtelijk vermeld in een rapport. Met dit onderzoeksrapport kunnen marketeers en marketingafdelingen in de B2B IT-branche betere keuzes maken over toekomstige marketinguitingen.
Hoe organiseer je een succesvol webinar?
Webinars zijn een steeds populairdere contentvorm onder marketeers en vormen nu een goed alternatief voor offline bijeenkomsten. Zo sta je toch in verbinding met je doelgroep. Het is een effectieve manier voor het genereren van online leads en daarnaast één van de meest interactieve online contentvormen. In deze blog laten we zien waar je op moet letten bij het organiseren van een geslaagd webinar.
Een nieuwe directeur, een nieuwe vestiging of het verkrijgen van certificering. Zomaar wat gebeurtenissen waarover je als bedrijf een persbericht verstuurt. Maar hoe val je op tussen die tientallen persberichten die een nieuwsredactie dagelijks ontvangt? Met de tien praktijktips uit onze whitepaper vergroot je de kans dat nieuwsmedia jouw persbericht oppakken! Vraag nu de gratis whitepaper aan.