Blog

Binnen Splend is Hanneke Israël voor veel collega’s de spreekwoordelijke spin in het web. Ze is een ster in project management en weet daardoor altijd het overzicht te bewaren, zelfs als het om hele complexe projecten gaat. Met haar uitgebreide kennis van SEO en e-mailmarketing ondersteunt ze daarnaast ook veel klanten van Splend met het uitvoeren van marketingacties. Lees het volledige interview met Hanneke en leer haar beter kennen.
Coca Cola, IKEA of Albert Heijn zijn voorbeelden van bedrijven die hun beeldtaal picobello in orde hebben. De tijd en energie die ze in hun beeldtaal hebben gestoken, maakt dat ze altijd en overal voor iedereen herkenbaar zijn. Helaas zijn er ook legio voorbeelden van bedrijven te verzinnen bij wie de visuele communicatie minder geslaagd is. Waarom kost goede vormgeving tijd? Wat gaat er zoal mis in de praktijk en wat kun je doen om de valkuilen te voorkomen?
Het is meer dan ooit belangrijk om online goed vindbaar te zijn. Door middel van SEO (Search Engine Optimization) kun je ervoor zorgen dat je die vindbaarheid verbetert. Maar hoe begin je hier aan? In deze blog vind je 3 handige SEO tools waarmee je snel stappen maakt.
SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachineoptimalisatie. SEO is een verzameling van activiteiten gericht op het optimaliseren van je website, zodat deze zo hoog mogelijk in de gratis resultaten in zoekmachines zoals Google verschijnt. Zo hoog mogelijk in de zoekresultaten verschijnen is van groot belang, ook voor B2B IT-bedrijven. In dit blog lees je waarom.
Een backlink is een verwijzing van een externe website naar die van jou. Deze links zijn belangrijk voor een hogere positie in verschillende zoekmachines. Hoe meer websites naar die van jou verwijzen, hoe beter zoekmachines jouw website waarderen. Maar de ene backlink is de andere niet en het heeft geen zin (het is zelfs schadelijk!) om overal en nergens naar je site te gaan linken. Wat is dan een goede backlink en hoe zorg je dat je die krijgt?
Als vormgever is Sam Zondervan binnen Splend verantwoordelijk voor alle visuele uitingen voor klanten, zoals logo’s, websites en whitepapers. Hij doet dat nu al twee jaar lang met heel veel plezier. Naast het grafisch vormgeven is Sam een cultuurliefhebber die regelmatig te vinden is op filmfestivals. Lees het volledige interview met Sam en leer onze vormgever beter kennen.