B2B Contentmarketing

Bied structureel relevante content aan. Inhoudelijk sterk én aantrekkelijk vormgegeven. Dat maakt van jouw merk een autoriteit. Waarom werkt die aanpak zo goed? Het antwoord is eenvoudig: met contentmarketing benader je de B2B doelgroep met waardevolle informatie waarnaar hij op zoek is. We focussen niet op (commerciële) informatie die jij wilt verspreiden. Niet je merk, maar de doelgroep staat dus centraal.
Content creatie
We schrijven geregeld blogs, artikelen, opiniestukken, en persberichten, whitepapers, (onderzoeks)rapporten, en ebooks. Maar ook online content als websiteteksten, landingpages, direct e-mails of social media berichten zijn voor ons bekend terrein. Ook zorgen we voor animaties, infographics, advertenties, fotografie en video.
Na een interview en deskresearch gaan we direct aan de slag. Omdat we alle kennis van moderne IT in huis hebben, gaat content creatie vlot. Natuurlijk houden we rekening met de vindbaarheid in zoekmachines.

Contentstrategie
persona's
Voordat de doelgroep voor jou kiest, is er hard gewerkt aan een (vertrouwens)relatie. Om dat vertrouwen te winnen, leren we allereerst de doelgroep goed kennen. Kenmerken leggen we daarna vast in persona’s. Hierin omschrijven we de pijnpunten, successen en wensen of omschrijven we hoe jouw doelgroep graag aan zijn informatie komt. Die kennis komt goed van pas bij het schrijven en vormgeven van de content.
Doelen bepalen
Wat wil je de komende periode bereiken? Meer salesgesprekken of een groot aantal inschrijvingen voor een event? Of ben je geholpen met meer downloads van een onderzoeksrapport? Samen maken we je doelen realistisch. Alle content die wij voor jullie maken, wordt na afloop door ons gemeten. We stellen onszelf dan doorgaans twee vragen: hebben we jouw doel bereikt en kunnen we de contentstrategie aanscherpen.
Management: Contentkalender
Met behulp van de eerder opgestelde persona’s en doelen, definiëren we de onderwerpen en thema’s waar wij voor jullie over gaan schrijven. Deze ideeën worden – samen met de KPI’s – in een contentkalender vastgelegd. Dit is een handige tool voor schrijven en plannen.
Wil je zelf aan de slag met een contentkalender maar weet je niet waar te beginnen? Download dan de whitepaper (hieronder) of plan een workshop.


EBOOK Goede content in 9 stappen
Download nu het ebook “Een sterk verhaal voor jouw IT-oplossing” en ontwerp zelf een passende contentkalender. Met behulp van onze heldere hand-out, schrijf je daarna zelf goede content .
Onze klanten verschijnen in










Workshops
contentkalender in 1 dag
Een contentkalender samenstellen lijkt eenvoudig. Je bedenkt wat onderwerpen en je bent klaar om te starten, toch? Niet helemaal. Want hoe zorg je er voor dat onderwerpen elkaar logisch opvolgen? En heb je nagedacht over een duidelijke call to action?
marketingplan
Heb je een marketingplan of moet je nog beginnen? Wij denken graag mee. We verzorgen een persoonlijke workshop waarin je samen met ons een marketingplan met lef opstelt. Heb je je plan al af en wil je hem alleen toetsen? Geen probleem, een review sessie is zo gepland.
funnel & Automation
Marketing automation is de hype voorbij en een veel gebruikte marketingmethode. Ook in B2B. Ben je benieuwd hoe marketing automation voor jou kan werken, hoe een automation flow er uitziet en hoe je hiermee hoogwaardige leads werft? Schrijf je in voor een workshop.


Heb je een vraag?
We gebruiken je naam- en e-mailadres alleen om je terug te kunnen mailen n.a.v. je bericht. Deze persoonlijke data slaan wij niet op voor andere (commerciële) doelstellingen. Wil je meer weten wat er precies met je data gedaan wordt, lees dan onze privacy policy.