Wij zijn niet zomaar een marketingbureau, onze kennis van IT zetten we ook in om bijzonder efficiënt te werk te kunnen gaan.

Marketing Automation

Hoe converteer je leads in klanten? Haal je het maximale uit je website? Hoe zet je de juiste kennis in op het juiste moment? En hoe houd je grip op je marketing resultaten? Marketing automation biedt op al deze vragen een antwoord.

Kennis delen
Jouw kennis wordt door ons gecategoriseerd in verschillende fases van de “buyer’s journey”. We maken onderscheid in welke informatie bestemd is voor leads in de oriëntatiefase, informatie die relevant is voor potentiële klanten die hun besluit bijna hebben genomen en welke extra’s zijn bedoeld voor loyale klanten. Op basis daarvan worden o.a. artikelen en whitepapers geschreven, infographics en video’s ontworpen of wordt een event gecreëerd, stuk voor stuk voorbeelden van marketingactiviteiten die jouw doelgroep verleiden tot actie.

Marketing automation campagne
Nu de basis is gelegd richten wij op basis van zogenoemde persona’s en de gecreëerde content een compleet marketing automation script in. Middels e-mails of pop-ups op jouw website wordt content aan de doelgroep aangeboden. Eenmaal geklikt, verder gelezen of gedownload? Dan belandt de lezer in een marketing automation campagne. De doelgroep zal geregeld automatisch bericht ontvangen waarin relevante informatie wordt aangeboden. Hoe actiever hij daarop reageert, hoe meer punten hij verdient met zijn gedrag. Met deze puntentelling krijgen we een betrouwbaar inzicht in waar de lezer zich bevindt in zijn buyer’s journey.

Data analyse
Marketing automation gaat niet alleen over het zenden van informatie. Het dient ook als onderzoek mechanisme. Door de leads te onderzoeken en online gedrag te analyseren worden marketingactiviteiten meetbaar en kunnen zowel de berichtgeving als de inhoud continu worden aangescherpt.

Contact

Neem contact met ons op, we bellen je zo snel mogelijk terug!